독일의 듀오 Modern talking의 곡. 1984년에 발표되었던 유로댄스 곡이다. 내 기억으로는 1990년대 초까지도 한국의 디스코장에 가면 이 음악이 흘러나왔다. 

반복적인 리듬에 얹힌 감미로운 멜로디, 그리고 직관적인 작업가사. 무도장의 분위기를 후끈 달아오르게 만드는 명곡이다.

 

Deep in my heart, there's a fire, a burnin' heart
Deep in my heart, there's desire for a start
I'm dying in emotion
It's my world in fantasy
I'm livin' in my, livin' in my dreams

내 마음 깊은 곳에는, 불이 타오르고 있어요.

내 마음 깊은 곳에서, 시작하고자 하는 욕망이 있어요.

감정에 난 휩싸여 있어요.

여긴 내 환상의 세계에요.

나는 내 꿈 속에 살고 있어요.


You're my heart, you're my soul
I keep it shining everywhere I go
You're my heart, you're my soul
I'll be holding you forever
Stay with you together

당신은 나의 심장, 당신은 나의 영혼

내가 가는 어디든 빛나고 있죠

당신은 나의 심장, 당신은 나의 영혼

나는 당신을 영원히 간직할거에요

당신과 함께 할거에요.


You're my heart, you're my soul
Yeah, a feelin' that our love will grow
You're my heart, you're my soul
That is the only thing I really know

당신은 나의 심장, 당신은 나의 영혼

그래요, 우리의 사랑의 감정은 불타오를거에요.

당신은 나의 심장, 당신은 나의 영혼

그것만이 내가 알고 있는 유일한 거에요.


Let's close the door and believe my burnin' heart
Feeling all right come on, open up your heart
I'll keep the candles burning
Let your body melt in mine
I'm livin' in my, livin' in my dreams

문을 닫고, 나의 타오르는 심장을 믿어요.

좋아요, 자 이제 당신의 마음을 열어요

촛불은 계속 타오르게 할게요.

당신과 함께 이 밤을 녹여봐요.

나는 나의 꿈속에서 살아가요.


You're my heart, you're my soul
I keep it shining everywhere I go
You're my heart, you're my soul
I'll be holding you forever
Stay with you together


You're my heart, you're my soul
Yeah, a feelin' that our love will grow
You're my heart, you're my soul
That is the only thing I really know


You're my heart, you're my soul
Yeah, a feelin' that our love will grow
You're my heart, you're my soul
That is the only thing I really know


You're my heart, you're my soul
Yeah, a feelin' that our love will grow

+ Recent posts