The whispers in the morning
Of lovers sleeping tight
Are rolling by like thunder now
As I look in your eyes
I hold on to your body
And feel each move you make
Your voice is warm and tender
A love that I could not forsake

꼭 붙어 자는 연인들의 속삭임이 천둥처럼 울리고 있어요

당신의 눈을 보면서, 난 당신을 꼭 껴안고 당신의 움직임을 느껴요.

당신의 목소리는 따스하고 부드러워요

거부할 수 없는 그런 사랑이에요

'Cause I'm your lady
And you are my man
Whenever you reach for me
I'll do all that I can

나는 당신의 여자, 그리고 당신은 나의 남자죠.

당신이 나에게 올때마다, 난 내가 할 수 있는 모든것을 할거에요.


Lost is how I'm feeling lying in your arms
When the world outside's too much to take
That all ends when I'm with you
Even though there may be times
It seems I'm far away
But never wonder where I am
'Cause I am always by your side

당신의 품안에서 어찌할 바를 모르고,

바깥의 세상을 감당하기가 벅차더라도,

당신과 함께 할 때, 그 모든 것(불안)은 사라질거에요.

때로는 내가 멀리 가버린 것 처럼 보이는 때가 있어도,

내가 어디에 있는지 불안해하지 말아요.

나는 언제나 당신 곁에 있을테니까요.

 


'Cause I'm your lady
And you are my man
Whenever you reach for me
I'll do all that I can

왜냐하면 나는 당신의 여자이고, 당신은 나의 남자이니까요.

당신이 나를 찾을 때, 나는 모든 것을 다 할거에요.


We're heading for something
Somewhere I've never been
Sometimes I am frightened
But I'm ready to learn
Of the power of love

우리는 무언가로 향하고 있어요.

가보지 못한 어딘가로요.

때로는 나는 두려워하겠죠.

하지만 나는 사랑의 힘을 믿겠어요.

 


The sound of your heart beating
Made it clear suddenly

The feeling that I can't go on
Is light years away

당신의 심장의 고동소리로 나는 깨닫게 됩니다.

더 이상은 할 수 없을 것 같다는 느낌은 갑자기 멀리 사라져버려요.


'Cause I'm your lady
And you are my man
Whenever you reach for me
I'm gonna do all that I can


We're heading for something
Somewhere I've never been
Sometimes I am frightened
But I'm ready to learn
Of the power of love

 

-------------------------------------

1984년 발표된 제니퍼 러쉬의 곡으로, 이후 Air Supply, Laura Branigan, Celine Dion이 리메이크를 한다.

대중적으로는 셀린 디옹의 리메이크가 빌보드 차트 No.1 에 오르며 가장 성공했지만, 개인적으론 제니퍼 러쉬의 오리지널의 파워를 넘는 커버는 없다고 생각한다.

+ Recent posts