미국 LA에서 결성된 5인조 여성 펑크 락 밴드.

1980년 We got the beat의 히트로 데뷔하자마자 전세계적인 인기를 끌었고, 이후 발표한 2집의 Vacation이 특히 아시아 지역에서 히트한다.

스파이더맨 파프롬홈을 보다가 이 노래가 나와서 오랜만에 듣게 됐다.

[Verse 1]
Can't seem to get my mind off of you
Back here at home there's nothin' to do
Now that I'm away
I wish I'd stayed
Tomorrow's a day of mine that you won't be in

당신을 잊을 수는 없을 것 같아요.

여기 집에 돌아와보니 아무것도 할게 없어요

집에 돌아온 지금

(그곳-당신이 있는 곳에)나는 머물렀어야 해요

내일은 당신이 없는 날이겠군요.

[Verse 2]
When you looked at me I should've run
But I thought it was just for fun
I see I was wrong
And I'm not so strong
I should've known all along that time would tell

당신이 나를 쳐다봤을 때,  난 도망쳐야만 했어요.

난 단지 재미만 보려고 했죠.

틀린 생각이었어요

난 그렇게 강하지 않아요

시간이 모든 것을 말해줄거란 걸 알았어야 했어요.

[Pre-Chorus]
A week without you
Thought I'd forget
Two weeks without you and I
Still haven't gotten over you yet

당신이 없는 한주간

나는 (당신을) 잊을거라 생각했어요

당신과 내가 없는 두 주간

여전히 당신 생각이 떠나지 않네요.

[Chorus]
Vacation, all I ever wanted
Vacation, had to get away
Vacation, meant to be spent alone
Vacation, all I ever wanted
Vacation, had to get away
Vacation, meant to be spent alone

버케이션, 오직 내가 원했던 건

버케이션, 멀리 가버리는 것이었어요

버케이션, 나 홀로 남겨져버렸죠.


[Pre-Chorus]
A week without you
Thought I'd forget
Two weeks without you and I
Still haven't gotten over you yet

[Chorus]
Vacation, all I ever wanted
Vacation, had to get away
Vacation, meant to be spent alone
Vacation, all I ever wanted
Vacation, had to get away
Vacation, meant to be spent alone

+ Recent posts